مراحل بازسازی منزل

1163  تعداد بازدید  |  سه شنبه 30 فروردین ماه 1401

مراحل بازسازی منزل

امروزه با توجه به هزینه های بالای خرید مسکن ، بسیاری از افرادبازسازی بنای قدیمی را انتخاب می کنند. هزینه های بازسازی و نوسازی یک بنا به مراتب از خرید بنای جدید کمتر است و به علاوه یکی دریگر از مزیت های بازسازی، دادن حق انتخاب برای نحوه چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید یک بنا را با توجه به سلیقه و علاقه خودتان چیدمان کنید و فضاها را تا حد امکان با توجه به نیاز خودتان تغییر دهید.

 

1- کمی فراتر از از یک تغییر معمولی فکر کنید

بازسازی یک بنای قدیمی مستلزم برنامه ریزی دقیقی است که باید در آن به مسائلی بیشتر از مبلمان و رنگ آمیزی فضا فکر کرد. ممکن است بنای مورد نظر نیازمند تعمیرات سقف، لوله کشی ، درها و پنجره ها باشد. حتی در برخی موارد نیاز دارید دیوارهایی را جابه جا کنید. عایق کاری فضاها نیز از موارد مهمی است که باید در نظر گرفته شود چرا که بناهای قدیمی ممکن است به شکل اصولی عایق کاری نشده باشند.

 

 

 

2- تخریب

در بسیاری از موارد نیز اساسی به تخریب بخشی از قسمت ها وجود دارد. حتما برای این موارد با یک متخصص مشورت کنید تا به شکل اصولی و صحیح  پیش بروید. از قبل یک ماشین حمل نخاله نیز در نظر بگیرید تا به درستی عملیات تخریب صورت گیرد. حتما موارد احتیاط به هنگام تخریب را در نظر بگیرید. اگر در بنای مورد بازسازی سکونت ندارید حجم تخریب می تواند زیاد باشد و مزاحمتی ایجاد نمی کند.

 

 

 

 

3- تاسیسات

لوله کشی آب و گاز و تاسیسات الکتریکی بسیار مهم هستند. نقشه های دقیق برای این قسمت در نظر بگیرید. لوله کشی و تاسیسات ساختمان های قدیمی عموما فرسوده هستند و نیاز به تعویض دارند. سیستم گرمایش و سرمایش نیز از مهم ترین قسمت های یک فضا محسوب می شوند که در فرآیند بازسازی باید در بهترین شکل و با توجه به بودجه موجود انتخاب شوند.

 

 

 

 

 

4- پنجره و در

درها و پنجره های یک بنای قدیمی با توجه به گذشت زمان فرسوده می وشند و قطعا دارای درزهای بسیاری خواهند بود. پنجره ها را عوض کنید و در دسته ضروریات عملیات بازسازی قرار دهید. از پنجره های دو جداره استفاده کنید تا عایق مناسبی برای صوت و تنظیم دمای محیط و جلوگیری از هدررفت انرژی باشد. درها را نیز تعویض نمایید و از درهایی استفاده کنید که ایمنس لازم را داشته باشند.

 

 

 

 

 

5- چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی

بعد از اتمام کارهای ضروری و فنی عملیات بازسازی، به مرحله ی طراحی داخلی می رسید. در این مرحله رنگ دیوارها و یا کاغذ دیواری کردن بخشی از دیوارها آغاز می شود. رنگ های مختلف برای این کار در بازار موجود است که می توانید با بررسی رنگ مناسب را انتخاب کنید. بعد از انجام زیرسازی لازم کار رنگ یا کاغذ دیواری را آغاز کنید.

 

 

 

6- کفسازی

اگر بنای شما قدیمی است، ممکن است کف آن با موزائیک و یا موکت پوشیده شده باشد که ظاهر مناسبی ندارد و بسیار فرسوده است. امروزه متریال های بسیار متعددی برای ساخت کف در بازار موجود است. سرامیک ، سنگ، تایل موکت ، پارکت و بسیاری گزینه های دیگر در دسترس شما هستند تا انتخابی مناسب برای کفسازی داشته باشید. با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید بررسی کنید و متریال مناسبی برای کفسازی انتخاب نمایید.

 

 

 

در نهایت بعد از اتمام این مراحل می توانید به جزئیات دیگری مانند نورپردازی، اکسسوری های متنوع و مبلمان بنا بپردازید که هرکدام نیازمند توجه و پردازش لازم هستند تا بهترین دکوراسیون را برای شما بوجود آورند.

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402