طراحی سرویس بهداشتی و حمام

1212  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 24 فروردین ماه 1401

طراحی سرویس بهداشتی و حمام

سرویس بهداشتی و حمام معمولا در فرآیند طراحی داخلی یک بنا خیلی مورد توجه قرار نمی گیرند. امروزه به تازگی در محیط های تجاری طراحی دکوراسیون داخلی این بخش ها مورد اهمیت واقع شده است و طرح ها شیک و مدرنی را در ساختمان ها ی بزرگ تجاری مشاهده می کنیم. اما همچنان در فضاهای مسکونی کمبود طرح های خاص و چشمگیر برای سرویس بهداشتی احساس می شود.طراحی سرویس بهداشتی و حمام اصول و استاندارهایی دارد که باید در نظر گرفته شوند ولی به جز این اصول از نظر زیبایی شناسی بصری می توان نکات مختلفی را در نظر گرفت تا نتیجه بهتری حاصل شود.

 

1-تقسیم بندی فضا

فضا سرویس بهداشتی و حمام را تقسیم کنید تا فضای شما بزرگتر به نظر برسد. بدین معنا که با متریال ، الگو و یا رنگ های مختلف فضاهایی مختلف را در سرویس بهداشتی تعریف نمایید.

 

2- رنگ

منظور از استفاده از رنگ در سرویس به این معنا نیست که رنگ بهداشتی به کار بگیرید بلکه می توانید از رنگ های خنثی و یا رنگ های گرم با غلظت پایین، در بخش هایی از سرویس و به منظور  ایجاد تفاوت بصری در فضا استفاده کنید. رنگ های پاستیلی نیز از دسته رنگ های منحصر به فرد و زیبا برای سرویس بهداشتی هستند.

3-روشویی معلق

به جای استفاده از روشویی های قدیمی و کلاسیک از روشویی های مدرن و مینیمال که به صورت معلق کار می شوند در طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی خود استفاده کنید. این روشویی از یک جهت به دیوار متصل می شود و حس معلق بودن در فضا را تداعی می کند.

 

4-الگوسازی

کاشی هایی که دارای طرح های خاص هستند و یا الگوسازی با کاشی و ایجاد طرح های متنوع می توند تفاوت اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی شما ایجاد کند. استفاده از میکروسمنت برای ایجاد طرح و بافت و یا کاغذ دیواری در قسمت هایی از سرویس می تواند یکنواختی فضا را از بین ببرد.

 

 

5-استیل مشکی

قسمت هایی را که استیل در آن ها کار شده به رنگ مشکی انتخاب کنید. استیل مشکی بسیار شیک و منحصر به فرد است و جلوه ای خاص به دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی می دهد. ترکیب استیل مشکی و طلایی طرحی لوکس و چشمگیر را می سازد.

 

 

6-نورپردازی

‌طراحی نور در دکوراسیون داخلی برای هر قسمتی از مهم ترین بخش های فرآیند طراحی دکوراسیون داخلی است. برای سرویس بهداشتی به جز در نظر گرفتن یک نور متمرکز با استفاده از لوستر های خاص و مینیمال می توانید از نورهای خطی در قسمت هایی از روشویی نیز استفاده کنید.

 

 

7-استفاده از گیاه

گیاهان همیشه گزینه ای مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی هستند و فارغ از کابرد فضایی که برای آن طراحی انجام می دهید همیشه میتوانید از گیاهان مختلف برای تزیین بهتر فضا استفاده کنید.



 

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402
پارتیشن اداری ایتالیایی

پارتیشن اداری ایتالیایی

دوشنبه 15 آبان ماه 1402