طراحی تراس و بالکن

1828  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 24 فروردین ماه 1401

طراحی تراس و بالکن

بالکن یا تراس یکی از عناصر جانبی خانه و یا محل کار است که اگر در هنگام طراحی توجه ویژه ای به آن شود می تواند عضو مهم و تاصیرگذاری در محیط درونی فضا باشد.روزهای بهاری و یا غروب تابستان زمان مناسبی برای نشستن در بالکن و لذت بردن از هوای خوب است. با یک چیدمان و دکوراسیون درست فضا می توانید یک محیط دلنشین در بالکن خود ایجاد کنید.

 

1-مبلمان مناسب

مبلمان مناسب برای دکوراسیون فضای بالکن، باید کوچک باشد و جای زیادی اشغال نکند. همچنین قیمت مناسبی داشته باشد. مبلمان های چوبی و مینیمال می توانند بهترین گزینه برای چیدمان بلکن باشند چرا که هم فضای کمی را درگیر می کنند و متریال چوب حس خوشایند بودن در طبیعت را تداعی می کند.

 

2- حفاظت از حریم شخصی

اصولا باکن ها مشرف به خیابان یا کوچه هستند و شاید این موضوع باز دارنده افراد برای استفاده مکرر و دائم از بالکن باشد. برای حل این مسئله میتوانید نرده های تراس را با یک پارچه کنفی ضخیم و یا چوب های بامبو بپوشانید.

 

3-آراستن با گیاهان

گیاهان همیشه عناصر مهم و زیبایی شناختی مناسبی برای طراحی دکوراسیون و یا چیدمان فضاهای مختلف است. گیاهان تاثیر مثبتی بر روحیه افراد دارند و جو محیط را نیز به شکل چشم گیری خوش انرژی می کنند.

 

4-طراحی مینیمال 

طراحی به سبک مینیمال میتواند برای فضایی مثل بالکن که متراژ بالایی ندارد سبک مناسبی باشد. الگوهای خلوت، رنگ های خنثی و تزئینات کمتر و مینیمال می تواند به نزدیک تر شدن به این سبک کمک کند.

 

5-کفسازی را فراموش نکنید

به پوشاندن کف بالکن با متریال مناسب نیز توجه کنید. یک فرش کوچک و یا گلیم با رنگ های گرم و طرح های خاص می تواند حال و هوای متفاوتی به بالکن شما ببخشد.

 

6-نور پردازی در شب

نورپردازی بالکن یکی دیگر از قدم های طراحی است. اگر می خواهید فضایی مناسب خلق کنید که در شب نیز بتوانید از آن یهره ببرید نورپردازی بالکن را فراموش نکنید. می توانید یک لوستر مینیمال و کوچک برای سقف انتخاب کنید و اگر میخواهید کمی متفاوت عمل کنید روی دیواره بالکن یا نرده ها را با ریسه های نور (چراغ های LED) بپوشانید.

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402
پارتیشن اداری ایتالیایی

پارتیشن اداری ایتالیایی

دوشنبه 15 آبان ماه 1402