استفاده از بتن در دکوراسیون داخلی منزل

1495  تعداد بازدید  |  سه شنبه 19 بهمن ماه 1400

استفاده از بتن در دکوراسیون داخلی منزل

در گذشته استفاده از بتن محدود به کاربردهای شهری و بیرون از فضای داخل ساختمان بود. برای مثال بیشتر در پیاده رو ها، انبارها و یا گاراژها این متریال دیده می شد.امروزه اما این موضوع تغییر کرده است و بتن خیلی بیشتر در قسمت های معمارانه در معرض دید قرار می گیرد. در نماهای ساختمانی بتن به صورت اکسپوز (در معرض دید) به کار می رود و کم کم راه خود را به درون معماری یعنی دکوراسیون داخلی نیز باز کرده است.

در کفسازی و یا بخشی از دیوارها استفاده از بتن بسیار مرسوم شده است. ممکن است بتن در ابتدا متریالی سرد و بی روح به نظر برسد، اما ترکیب آن با رنگ ها و متریال های دیگر می تواند دکوراسیونی بسیار منحصر بفرد خلق کند. البته که استفاده از بتن در طراحی دکوراسیون داخلی محدود به همین بخش ها نمی شود و امروزه بسیاری از وسایل کاربردی و تزئینی نیز از بتن ساخته می شود.

1- سینک بتنی

به کار بردن سینک بتنی در سرویس بهداشتی می تواند طرحی متفاوت و منحصر بفرد باشد. بتن بسیار مقاوم و مستحکم است و بخاطر رنگ خنثی که دارد محیطی آرام و مینیمال ایجاد می کند که برای حمام و سرویس بهداشتی گزینه ی مناسبی خواهد بود.

 


2- بتن در آشپزخانه

در آشپزخانه های مدرن امروزی، استفاده از بتن در کنار کابینت های رنگی ( برای مثال رنگ آبی لاجوردی ) می تواند حرکتی نوین در طراحی دکوراسیون داخلی باشد. جزیره آشپزخانه، قسمت روی کانتر اوپن آشپزخانه، کف و یا قسمت پشت ظرفشویی همگی می توانند نقاطی باشند که از بتن در آن قسمت ها استفاده کنید.

 


3- وان حمام

وان حمام نیز مانند سینک سرویس بهداشتی گزینه خوبی برای استفاده از بتن در آن است. همانطور که قبل تر توضیح داده شد، رنگ بتن محیطی آرامش بخش و مینیمال ایجاد می کند و به همین دلیل برای حمام بسیار مناسب است و در عین حال جلوه ای خاص به دکوراسیون حمام شما می بخشد.

 


4- شلف های بتنی

بتن متریالی مستحکم و مقاوم است که طول عمر بالایی نیز دارد. قسمت هایی از دیوار را با شلف های بتنی تزئین کنید و روی شلف ها کتاب، جاشمعی، گلدان و ... بچینید و به همین سادگی یک طرح خاص در چیدمان خود بوجود آورید.

 


5- میز بتنی

به جای گزینه های معمولی همیشگی به سراغ گزینه ای خاص بروید. یک میز غذاخوری با صفحه بتنی! صفحه بتنی روی میز بسیار مقاوم خواهد بود و دکوراسیون داخلی شما را به صورت چشمگیری تغییر خواهد داد. می توانید طرح دلخواه خودتان را داشته باشید و میزتان را آنگونه که دوست دارید سفارش دهید تا به همان شکل ساخته شود.

 


6- گلدان

امروزه در بسیاری دکوراسیون های داخلی گلدان های بتنی دیده می شود. گلدان بتنی می تواند محافظ خوبی برای گیاهان باشد و به خوبی از ریشه های آنها محافظت کند. همچنین ظاهر این گلدان ها بسیار متفاوت و زیباست. گلدان های بتنی به طور معمول در اندازه های کوچک و به شکل های مینیمال و خاص ساخته می شوند.

 


پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402
پارتیشن اداری ایتالیایی

پارتیشن اداری ایتالیایی

دوشنبه 15 آبان ماه 1402