به کار بردن مکرومه بافی در دکوراسیون داخلی

1377  تعداد بازدید  |  سه شنبه 19 بهمن ماه 1400

به کار بردن مکرومه بافی در دکوراسیون داخلی

مکرومه بافی همان هنر گره زدن است که البته دست شما در آن کاملا باز است و می توانید از متریال های مختلف در ساخت آن استفاده کنید. در این کار شما یکسری گره ها را در رنگ ها و اندازه های مختلف کنار هم قرار می دهید و یک چیز جدید درست می کنید. طرح ها و الگوهایی که در این کار استفاده می شود نامحدود است و کاملا بستگی به سلیقه، خلاقیت و نوع کاربرد آن وسیله برای شما دارد، شما می توانید انواع و اقسام چیزها را با مکرومه بافی درست کنید. 

 

1- نگهدارنده گلدان ها

یکی از کابردهای مکرومه بافی استفاده از آن به عنوان نگهدارنده گلدان هایی است که از سقف آویزان می شوند. این ترفند یکی از قدیمی ترین و کلاسیک ترین کاربردهای مکرومه بافی در طراحی دکوراسیون داخلی است.


2- تزئین دیوار (دیوارکوب)

به جای استفاده از تابلوی نقاشی و یا قاب عکس می توانید از مکرومه بافی برای تزئین دیوارها استفاده کنید. تنوع طرح و بافت در مکرومه بافی بسیار زیاد است. بنابراین به راحتی می توانید طرحی را به عنوان دیوارکوب انتخاب کنید و دیوارهای خود را با آن تزئین کنید تا دکوراسیون داخلی شما متفاوت تر دیده شود.

 


- تاب خانگی یا هاموک

هاموک، که تحت عنوان ننو نیز شناخته می‌شود، گهواره‌ای بزرگ است که دو سر آن به دیوار یا درخت بسته می‌شود. اگرچه در زمان‌های قدیم بسیاری از افراد، خودشان هاموک ساخته و در فضاهای بیرونی از آن‌ها استفاده می‌کردند، امروزه هاموک تبدیل به یکی از عناصر دکوراسیون گشته و به شدت مورد استقبال قرار گرفته است.

می توانید یک طرح برای هاموک یا تاب خانگی در نظر بگیرید و آن را در گوشه ای از خانه آویزان کنید و بدین صورت یک مکان دنج برای خود داشته باشید.

 


4- چهارپایه ای متفاوت

مکرومه ها می توانند استقامت بالایی داشته باشند و بنا به نوع و نحوه بافتشان محکم خواهند بود. بنابراین اگر می خواهید در بخشی از دکوراسیون داخلی منزلتان چهارپایه های کاربردی و در عین حال با ظاهری زیبا داشته باشید می توانید از مکرومه استفاده نمایید. چهارپایه های مکرومه بافی می توانند در گوشه ای از خانه کنار گلدان ها و یا آباژور جلوه ای خاص به طراحی دکوراسیون داخلی شما ببخشند.

 


5- رومیزی

یکی دیگر از کاربردهای مکرومه بافی در دکوراسیون داخلی استفاده از آن به عنوان آیتم تزئینی رومیزی است. می توانید یک طرح کوچک را که فقط بخشی از میز شما را بپوشاند ، ببافید و رو میز بیندازید. بدین شکل حال و هوایی کمی سنتی نیز در دکوراسیون خود ایجاد کرده اید.

 


6- پرده ای متفاوت

اگر در قسمت بالکن دری دارید و یا پنجره ای که نمی خواهید آن را به طور کامل بپوشانید از مکرومه بافی برای این قسمت استفاده کنید. استفاده از طرح های مکرومه به جای پرده می تواند تفات خاصی در طراحی داخلی شما ایجاد کند و دکوراسیون شما را از حالت معمولی خارج و زیباتر سازد.

 


پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402