پارتیشن اداری آکوستیک در محیط های کاری

1299  تعداد بازدید  |  دوشنبه 20 تیر ماه 1401

پارتیشن اداری آکوستیک

در محیط های کاری که به صورت پارتیشن بندی جداسازی فضا ها انجام گرفته است، بحث جلوگیری از صداهای مزاحم و گوناگون حائز اهمیت است. بنابراین باید تمهیداتی برای این موضوع در نظر گرفت تا محیط کار برای کارکنان آزاردهنده نباشد و بتانند به راحتی به کار خود ادامه دهند. چرا که کارمندان در محیط کار نیازمند آرامش نسبی هستند با بتوانند بر کار خود تمرکز کنند. زمانی که در یک اتاق 15 متری تعدادی پارتیشن کاری گذاشته می شود فضای اداری بر هم می ریزد و سروصدا موجب کاهش تمرکز کارکنان می شود. این مسئله به خصوص در محیط های اداری پر رفت و آمد نمود بیشتری دارد و آرامش و تمرکز را از کارکنان می گیرد. همچنین نبود یک فضای راحت و خصوصی موجب می شود که کارمندان در محیط کار زودتر خسته و کلافه شوند و احساس کنند که در تمام ساعات کاری زیر فشار هستند.

 

برای داشتن یک پارتیشن اداری آکوستیک باید موارد مختلفی را در نظر گرفت. اولین مورد ضخامت هر پنل پارتیشن است. هرچه قاب بندی پارتیشن ها ضخیم تر باشد صدای کمتری در محیط انتقال می باید. یکی از متریال های مناسب برای پارتیشن بندی که عایق خوبی برای صدا نیز هست، چوب است. پارتیشن های چوبی یا ام دی اف گزینه ای مناسب برای محیط های پر تردد و پر صدا هستند.

 

دیواره های پارتیشن اکوستیک از فوم ضد صدا یا عایق صوت تولید می شود و به خوبی می تواند جاذب مطمئنی برای خش و خش و هرگونه نویز باشد. پارتیشن ساخته شده از فوم ضد صدا در انواع طراحی های هنرمندانه و رنگ های بسیار زیبا تولید می شود. پارتیشن اکوستیک قدرت سازگاری با فضاهای گوناگون را دارد. همچنین از سرعت نصب بالایی نیز برخوردار است.

 

یکی دیگر از راه های آکوستیک کردن پارتیشن ها استفاده از شیشه ها دو جداره است. شیشه های دوجداره یا به صورت تمام شیشه ای و بدون قاب و یا به صورت قسمتی از پارتیشن در ترکیب با ام ی اف و یا آلومینیوم مورد استفاده قرار می گیرند. شیشه های دو جداره با توجه به نوع ساختار و ضخامت بالایی که دارند می توانند در آکوستیک کردن صدا به خوبی عمل نمایند.

 

پنل های آکوستیک نیز در برخی موارد می توانند به عنوان جداکننده های فضا استفاده شوند. متریال به کار رفته در این پنل ها از جنس پنل هایی است که معمولا در استودیوها استفاده می شود. برای به کار بردن این نوع پنل ها در فضای اداری باید محیط مناسب آن را پیدا کنید و متناسب با آن فضا از این نوع پارتیشن بندی برای جداسازی آن فضا استفاده نمایید.

 

بیشتر بخوانید:

 

ترند های دیزاین دفاترکاری با پارتیشن اداری مدرن

چگونه پارتیشن اداری را حذف یا تعویض کنیم؟

پارتیشن اداری پیش ساخته

نحوه استفاده از پارتیشن در فضاهای کاری پلان باز

بررسی کاربرد پارتیشن اداری ثابت در دفاتر کاری

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402