مراحل چیدمان فضاها

1434  تعداد بازدید  |  شنبه 25 دی ماه 1400

مراحل چیدمان فضاها

 

 

1- حال و هوای فضا را مشخص کنید

در ابتدا قبل از این که به این فکر کنید که اتاق شما چه شکل و ظاهری داشته باشد ، حال و هوا و حسی را که می خواهید اتاق القا نماید را در نظر بگیرید. بعد از اینکه تصمیم گرفتید این حال و هوا یا به اصطلاح Mood در دکوراسیون داخلی شما به چه صورت باشد، اجازه دهید شما را راهنمایی کند تا چیدمان، رنگ ها، مبلمان، بافت و دکور به چه شکل باشند. با انتخاب حس القا کننده توسط فضا، ظاهر آن نیز کم کم برایتان مشخص می شود.

                                                              



2- از منابع مختلف الهام بگیرید

قبل از هر چیز سایت ها، پیج های مختلف اینستاگرام و یا مجلات معماری معتبر را بررسی کنید و اطلاعات لازم را بدست آورید. با بدست آوردن اطلاعات و دیدن سبک های مختلف می توانید الهام بگیرید که چگونه فضای خود را چیدمان کنید و ایده پردازی بهتری داشته باشید.

                                                                      



3- طراحی نزدیک به واقعیت

درست است که ایده های مختلف می توانند برای شما جذاب باشند و یا ممکن است سبک خاصی در نظر داشته باشید، ولی بهتر است چیدمان خود را به سمتی ببرید که به زندگی کنونی شما نزدیک تر باشد. تا جایی که می توانید ایده هایی را در دکوراسیون داخلی خود اجرا نمایید که به شرایط زندگی و شخصیتی شما نزدیک تر باشد.

                                         



4- اندازه گیری فضا

قبل از خرید و یا طراحی چیدمان فضا، تا جایی که می توانید و برایتان امکان پذیر است، طرح مورد نظرتان را روی کاغذ بیاورید و آیتم های مورد نظرتان را جای گذاری کنید. اندازه ی فضا را مشخص کنید تا بتوانید درست ترین انتخاب را برای چیدمان داشته باشید و آیتم هایی را خریداری کنید که با فضای شما خوانایی دارند.

                                  



5- پالت رنگی مشخص کنید

رنگ هایی که می خواهید در طراحی دکوراسیون داخلی خود ببینید را مشخص کنید. رنگ ها را به خوبی بشناسید و اثرات روان شناختی آن ها به خوبی مطالعه کنید. به طور معمول رنگ های خنثی و روشن انتخاب های بهتر و راحت تری برای طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می روند چرا که به راحتی با کلیت چیدمان فضا هماهنگ می شوند. ولی در نهایت این شما هستید که با توجه به کاربری فضا و سلیقه شخصیتان پالت رنگی اتاقتان را مشخص می کنید.

                            



6- آیتم های اصلی فضا را مشخص کنید

هر اتاق در هر فضایی با هر کاربری، یک آیتم مشخص دارد که نقش اصلی تری در چیدمان اتاق ایفا می کند. برای مثال در اتاق پذیرایی مبلمان نقش اصلی را ایفا می کند و شاید در اتاق خواب، سرویس خواب مرکز توجه فضاست. بنابراین در ابتدا وسایل اصلی دکوراسیون داخلی هر اتاق را به خوبی شناسایی کنید، سپس بهترین طرح را برای آن آیتم در نظر بگیرید.

   

                                                         



7- اکسسوری ها

بعد از اینکه تمام موارد اصلی که ذکر شد را انتخاب کردید و به درستی در جای خود قرار دادید، می توانید سراغ اقلام تزئینی دیگر بروید. اقلام تزئینی شاید نقش اصلی را در طراحی دکوراسیون داخلی ایفا نکنند ولی تاثیر به سزایی در چهره نهایی چیدمان شما دارند. بنابراین با دقت کافی این آیتم ها را انتخاب کنید و برای این انتخاب به اندازه کافی وقت بگذارید.

                               



8- نورپردازی

نور از اصلی ترین موارد در طراحی دکوراسیون داخلی است. نورپردازی اصولی و مناسب جلوه ی بیشتری به چیدمان نهایی شما خواهد داد.

                                          

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402
پارتیشن اداری ایتالیایی

پارتیشن اداری ایتالیایی

دوشنبه 15 آبان ماه 1402