رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی اداری

1470  تعداد بازدید  |  یکشنبه 5 دی ماه 1400

رنگ های مختلف و تاثیر آن ها در دکوراسیون داخلی محیط اداری

همه ما امروزه از اهمیت رنگ ها و تاثیرشان آگاهیم. بنابراین در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی هر فضایی بهتر است قبل از تصمیم گیری، اطلاعات کافی راجع به هر رنگ داشته باشیم.  طراحی چیدمان و دکوراسیون یک فضای اداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که به صورت مستقیم بر بازدهی کار کارمندان اثر می گذارد. به شکل معمول رنگ های خنثی به خصوص سفید ، بژ، طوسی و ... پالت رنگی دکوراسیون داخلی محیط اداری به چشم می خورد.

رنگ های خنثی اصولا راحت ترین رنگ ها برای رنگ آمیزی فضا هستند چرا که دیگر عناصر دکوراسیون به راحتی با این رنگ ها هماهنگ می شوند.



رنگ آبی ملایم

برساس تحقیقات روانشناسی رنگ آبی به آرامش افراد کمک می کند  در عین حال خلاقیت را در افراد بالا می برد. همچنین رنگ آبی در دکوراسیون داخلی، موجب بالا رفتن تمرکز کارمندان می شود. هر چه کارمندان استرس کمتری داشته باشند بازدهی کاریشان نیز افزایش می یابد.



آبی خاکستری

ترکیب رنگ های آبی و خاکستری در کنار هم، اثری آرامش بخش بر محیط کار دارد و در عین حال بسیار شیک و دلنشین است. برای فضاهای کمی رسمی می توان از این رنگ ها در کنار هم استفاده کرد و دکوراسیونی خاص را طراحی کرد. بهتر است که رنگ غالب ، رنگ خاکستری باشد و از رنگ آبی در بخش هایی از فضا و یا اکسسوری های موجود در فضا بهره برد.



زرد

از آن جایی که رنگ زرد یادآور نشاط، انرژی و جوانی است در بین رنگ های سازمان بسیاری از شرکت های مرتبط با تکنولوژی و فناوری دیده می شود. زرد فسفری رنگی است خاص و البته زیاد از حد استفاده کردن از آن در محیط، ممکن است تاثیر منفی داسته باشد. بنابراین بهتر است در کنار رنگ های طوسی، بژ و رنگ های خنثی مورد استفاده قرار بگیرد تا کمی انرژی آن را تعدیل کند. در کنار زرد فسفری، طلایی و خردلی هم از دیگر تناژهای رنگ زرد هستند که می توان از آن ها به شکلی بسیار خلاقانه در دکوراسیون داخلی محیط کار استفاده کرد.



نارنجی- طوسی

رنگ نارنجی به شکل معمول بیشتر در طراحی داخلی رستوران ها و فست فودها به کار می رود. برای استفاده از این رنگ در فضای کاری می توان یکی از بخش های سازمان را که کمی غیر رسمی تر است برای این رنگ در نظر گرفت. برای مثال اگر کافه یا غذاخوری در محل کار خود دارید می توانید از رنگ نارنجی استفاده کنید. البته در دیگر فضاهای محیط کار نیز میتوان این رنگ را به کار برد، به شرطی که بتوان انرژی و گرمای آن را تعدیل کرد و برای این کار می توانید از رنگ طوسی استفاده کنید.

                 

 

 

کمی از رنگ های تفاوت

گاهی می توان از رنگ های مختلف در کنار هم برای طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کرد. بدین شکل که تناژهای مختلف و ملایم از هر رنگ که با هم هماهنگی دارند را در کنار هم قرار داد. همیشه هم لازم نیست مرز مشخصی بین رنگهایی که در دکوراسیون داخلی استفاده می کند باشد. گاهی بهتر است رنگ های مختلف را در کنار هم ادغام کنید تا از هر رنگ در دکوراسیون داخلیتان دیده شود.



رنگ قرمز

قرمز رنگی بسیار پر انرژی است و تداعی گر حرکت و جنب و جوش بنابراین شاید استفاده از آن در محیط کار موجب استرس در کارمندان شود. اگرچه می توان به مقدار کم و در بخش هایی محدود به عنوان رنگ خاص و تاکیدی استفاده کرد. و یا اگر شغل شما نیاز به انرژی زیاد، تحرک و یا خلاقیت دارد این رنگ را در دکوراسیون داخلی خود به کار بگیرید.



رنگ خاکستری

رنگ خاکستری رنگ کلاسیک و سنگینی است که در محیط های اداری و رسمی می توان از آن استفاده بهینه کرد. از آن جایی که این رنگ توجه خاصی را به خود جلب نمی کند، تمرکز کارمندان را بالا می برد. بهتر است برای استفاده مناسب از این رنگ آن را در کنار رنگ های دیگری مانند زرد، نارنجی و یا رنگهای گرم دیگر به کار ببرید تا دکوراسیون داخلی شما خسته کننده نباشد.

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402
پارتیشن اداری ایتالیایی

پارتیشن اداری ایتالیایی

دوشنبه 15 آبان ماه 1402