طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی

1532  تعداد بازدید  |  یکشنبه 5 دی ماه 1400

طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی

اتاق پذیرایی در هر خانه ای و با هر ساختار و سبکی قلب خانه تلقی می شود. چرا که همه افراد خانواده اوقات صمیمانه خود را در کنار خانواده و در سالن پذیرایی سپری می کنند. بنابراین طراحی دکوراسیون این قسمت از خانه حائز اهمیت است. رنگ قالب در طراحی، مبلمان، نورپردازی و... همه مواردی هستند که باید در طراحی دکوراسیون سالن پذیرایی در نظر گرفته شوند.

 

مبلمان:

مبل ها در سالن پذیرایی نقش اصلی را ایفا می کنند. مبلمان در واقع قلب دکوراسیون داخلی پذیرایی است. با توجه به ابعاد سالن پذیرایی مبلمان را انتخاب کنید. مبل ها می توانند ترکیبی از 3 نفره ، 2 و یا تک نفره باشند. در بسیاری از چیدمان های مرسوم مبل ها در کنار  و چسبیده به دیوار قرار می گیرند.  اما می توانید کمی خارج از معمول عمل کنید و اگر پذیرایی بزرگی دارید مبل ها را از دیوار فاصله دهید. مبل ها در اشکال کلاسیک و مدرن از تنوع بسیاری برخوردارند که شما باید با توجه به سبک کلی دکوراسیون داخلی خود، نوع مبلمان را انتخاب کنید.



میز جلو مبلی:

میزهای جلو مبلی به طور معمول در مرکز و جلوی مبل ها قرار می گیرند. این میزها دارای کشو و فضاهایی برای قرار دادن وسایل اضافی هستند که ممکن است هر از گاهی به آن ها احتیاج داشته باشید. بنابراین می توانید از این فضا ها به بهترین شکل برای جلوگیری از شلوغی اضافی میز استفاده کنید. اگر مبلمان شما بزرگ است میزهای کشیده و یا به شکل بیضی را انتخاب کنید. و اگر ست مبلمان شما جمع و جور است می توانید از میزهای مربع یا مستطیل کوچک استفاده کنید. همچنین می توانید از میزهای جلو مبلی صرف نظر کنید و به جای آن میزهای کوچک ( به اصطلاح عسلی ) در کنار مبل ها قرار دهید.



قفسه :

وقتی از قفسه صحبت می شود اولین چیزی که به ذهن می آید، قفسه کتاب یا بوفه ظروف کرسیتالی و تزئینی است. اما به جز این موارد می توانید برای هرچه متفاوت تر و مدرن تر شدن دکوراسیون خود، قفسه هایی در سالن پذیرایی خود در نظر بگیرید و آن را با گلدان های متنوع ، اقلام دکوراتیو مانند مجسمه، ساعت، قاب عکس و ... پر کنید. بدین شکل دکوراسیون داخلی شما از حالت معمولی و همیشگی خارج می شود.



رنگ:

بهتر است برای پذیرایی از رنگ های خنثی استفاده کنید. رنگ های خنثی در دکوراسیون باعث ایجاد حس آرامش می شوند و در عین حال برای طراحی چیدمان رنگ های مناسب تری محسوب می شوند چرا که راحت تر با دیگر عناصر دکوراسیون داخلی در هماهنگی قرار می گیرند.



آینه:

استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی می تواند به جذابیت چیدمان داخلی شما بیفزاید. آینه علاوه بر این که یکی از عناصر تزئینی محسوب می شود، همچنین می تواند به بزرگتر شدن فضا کمک کند. آینه ها علاوه بر این با توجه به بازتابی که دارند نور بیشتری به فضا می دهند.



نورپردازی:

نورپردازی اتاق پذیرایی از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که افراد بخش مهمی از زمانی که در خانه هستند را در قسمت پذیرایی و در کنار هم می گذرانند بنابراین نور مناسب می تواند تاثیر مستقیم بر روحیه افراد و هرچه زیباتر شدن دکوراسیون داخلی داشته باشد. برای طراحی هرچه بهتر نور در سالن پذیرایی از لوسترهای سقفی استفاده کنید. لوسترها را براساس نوع چیدمان خود در سبک های کلاسیک و کریستالی و یا مدرن و خاص انتخاب کنید. همچنین می توانید  در گوشه ها سالن از آباژور بهره بگیرید. بهتر است برای کنترل بیشتر نورها از دیمر استفاده کنید تا نور را بسته به شرایط و به میزان دلخواه کم و زیاد کنید. نورهای خطی سقفی نیز از جمله نورهایی هستند که به عنوان نور کمکی می توانند در فضا کار شوند.

 


پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402