استفاده از نردبان چوبی در دکوراسیون داخلی

1462  تعداد بازدید  |  شنبه 6 آذر ماه 1400

استفاده از نردبان چوبی در دکوراسیون داخلی 

بعد از مدتی که نردبان چوبی شما قدیمی شد به احتمال زیاد آن را در گوشه ای رها کرده و دیگر از آن استفاده نمی کنید. امروزه طراحی دکوراسیون داخلی محدودیت های سابق را ندارد و می توان به شکل های غیر معمول از آیتم های مختلف در دکوراسیون داخلی استفاده کرد و یک طراحی منحصر بفرد بوجود آورد.

نردبان های چوبی نیز یکی از همین وسایلی هستند که با بکارگیری درست می توان آن هارا تبدیل به اشیاء تزئینی و کاربردی در طراحی منزل نمود. برای این کار ابتدا نردبان را به خوبی تمیز کرده و اگر نیاز به تعمیر دارد آن را تعمیر نمایید.سپس می توانید در قسمت های مختلف دکوراسیون به عناوین مختلف آن ها را به کار بگیرید.

 

1 -طاقچه ای برای وسایل

نردبان را تا اندازه ای که می خواهید باز کنید و به عرض هر پله ی آن و به اندازه طول بین دوپایه نردبان چند تخته چوبی تهیه کنید. تخته ها را به خوبی در جایشان تثبیت کنید. می توانید این قفسه را در گوشه ای از دکوراسیون اتاقتان به عنوان کتابخانه استفاده کنید و یا لوازم کوچک آشپزی را روی آن بگذراید و در گوشه ای از آشپزخانه قرار دهید.

 

2-نظم دهنده در حمام و سرویس بهداشتی

نردبان خود را رنگ کنید و یا روی آن را با مواد ضد رطوبتی بوشانید، چرا که اگر می خواهید از نردبان در حمام استفاده کنید باید رطوبت را در نظر بگیرید. چند سبد مختلف سیمی با روکش پلاستیک با اندازه های مختلف تهیه کنید و به پله های نردبان متصل کنید. به این صورت نظم دهنده ای منحصر بفرد برای وسایلتان در حمام خواهید داشت.

 

3 -یک روشنایی منحصر بفرد

نردبان را با مقداری فاصله از سقف و به صورت افقی با زنجیر به سقف متصل نمایید. چند لامپ با اندازه های مختلف تهیه کنید و از نردبان آویزان کنید. سیم ها را به درستی از روی نردبان عبور دهید. به این شکل در قسمتی از دکوراسیون داخلی پذیراییتان یک روشنایی خاص ساخته اید.

 

4 -قاب عکس دیواری

نردبان را به صورت افقی به دیوار متصل کنید. چند عکس مورد علاقه تان را انتخاب کنبد و در قسمت توخالی نردبان رو دیوار بچسبایند. برای هرچه بیشتر شدن جلوه این دیوار کوب از رشته نورهای LED استفاده کنید تا هم عکسهایتان بیشتر به چشم بیاید و هم به شکلی غیر مستقیم نورپردازی بخشی از دکوراسیون داخلیتان را تامین نموده اید.

 

5 -نردبانی برای کتابخانه

داشتن یک کتابخانه بزرگ و پر از کتاب یکی از جذاب ترین عماصر در دکوراسیون داخلی محسوب می شود.اگر در منزل خود کتابخانه ای با ابعاد بزرگ دارید می توانید به شکلی متفاوت از نردبان برای دسترسی به ردیف های بالاتر کتابخانه استفاده کنید. در چهار گوشه نردبان چرخ های کوچکی نصب کنید که به راحتی بچرخند و حرکت کنند. ریلی بالای کتابخانه تعبیه نمایید تا چرخ ها به آن متصل شوند. بدین شکل به راحتی بین قفسه های کتابخانه حرکت کنید.

 

6 -گلخانه ای کوچک و خانگی

گیاهان از جمله موارد مهم در دکوراسیون داخلی محسوب می شوند. چرا که هم به زیبایی محیط کمک می کنند و هم وظیفه بهبود هوای داخل را دارند و در روحیه افراد تاثیر مثبتی خواهد داشت . نردبان های کم ارتفاع و پایه کوتاه گزینه مناسبی برای پایه گلدان هستند. نردبان را رنگ آمیزی کنید و یا اگر دوست دارید با همان شکل چوبی نگه دارید. در گوشه ای از خانه که نور مناسبی دارد قرار دهید و گلدان هایتان را روی آن بچینید.

 

7 -رخت آویز مدرن

حتما پیش آمده که در اتاق خود فضای کافی برای قرار دادن وسایل و لباسهایتان را نداشته باشید و یا کمدتان برای وسایل جای کافی ندارد. به جای اضافه کردن کمد و یا کشوهایی که فضای شما را بیشتر اشغال می کند کمی خلاقیت به خرج دهید و دکوراسیون داخلی خود را متفاوت و مینیمال طراحی کنید. دو نردبان چوبی ساده مقابل هم قرار دهید و با فاصله ای که می خواهید از یکدیگر ثابت کنید.بین آن ها یک چوب گرد با قطر متوسط قرار دهید تا آویز های خود را روی آن چوب بگذارید و لباس ها را آویزان کنید.

 

8 -ساخت یک میز متفاوت

منحصر بفرد بودن چیدمان یکی از عوامل زیبایی در دکوراسیون داخلی است. می توانید یک میز خاص با استفاده از نردبان چوبی کوتاه طراحی کنید. حتی می توانید یک سمت میز از یک نردبان یک طرفه و در طرف دیگر از یک نردبان دو طرفه استفاده کنید. ارتفاع نردبان ها را به اندازه ارتفاع دلخواهتان تنظیم کنید و یک صفحه چوبی روی آن ها قرار دهید به همین سادگی یک میز دست ساز متفاوت خواهید داشت.

 

 

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402
پارتیشن اداری ایتالیایی

پارتیشن اداری ایتالیایی

دوشنبه 15 آبان ماه 1402