طراحی داخلی رستوارن

1548  تعداد بازدید  |  دوشنبه 3 آبان ماه 1400

طراحی داخلی رستوارن

یکی از اماکنی که امروزه بسیار مورد توجه مردم است و به عنوان مکان تفریحی به آن جا مراجعه می کنند رستوران است. رستوران ها تبدیل به جایی برای تعاملات روزمره افراد شده اند که به همین سبب نیازمند طراحی داخلی خاصی هستند و از آن جایی که روز به روز به تعداد رستوران ها اضافه می شود رقابت در این عرصه سخت تر شده است.

1 -ایده خود را پرورش دهید 

برای شروع یک دیزاین خوب، به یک ایده اولیه نیاز دارید. شاید اولین عامل موثر در ایده پردازیتان نوع غذایی است که سرو می کنید. برای مثال اگر غذای رستوران شما سنتی است متناسب با آن به چیدمان فضای خود فکر کنید و المان های سنتی بیشتری در طراحی داخلیتان استفاده کنید. اگر غذایی مختص قوم خاصی در رستوران شما سرو می شود می توانید حال و هوای آن قوم را به رستوران خود بیاورید. به این صورت ایده اولیه برای دکوراسیون داخلی خود را پیدا کنید و سپس آن را گسترش دهید.



2 -جذابیت در نگاه اول 

کشش اولیه در بدو ورود مخاطب بسیار مهم است. دعوت کنندگی ورودی رستوران از مهم ترین عواملی است که مشتریان جدید را به رستوران شما می کشاند. برای دعوت کنندگی بیشتر ، از یک المان خاص استفاده کنید و یا رنگ های بخصوصی را به کار ببرید. می توانید یک لوستر بزرگ در قسمت ورودی نصب کنید تا نورپردازی شاخصی داشته باشید و یا قستی از ورودی را با مبلمانی راحتی دکور کنید تا مشتریان در هنگام انتظار آنجا به استراحت بپردازند و احساس خوشایندی قبل از صرف غذایشان داشته باشند.



3 -انتخاب رنگ مناسب 

برای انتخاب رنگ مناسب وقت کافی بگذارید تا به نتیجه ای درست برسید. رنگ در دریافت حسی مخاطب از فضا ، تاثیر به سزایی دارد. رنگ های سرد می توانند اشتها را کم کنند و بالعکس رنگ های گرم اشتها را افزایش می دهند. اگر رستوران شما بیشتر تم خانوادگی دارد و کلاسیک است به جای استفاده از رنگ های سرد یا خسته کننده از رنگ های پاستلی استفاده کنید که هم ملایم هستند و هم چشم نواز. و اگر رستوران شما یک فست فود است یا غذاهای مدرن تری سرو می کنید به سراغ رنگهای گرم با غلظت بالا بروید.



4 -چیدمان فضای غذاخوری 

شاید مهم ترین بخش دکوراسیون داخلی شما فضای غذاخوریست. نحوه چیدمان این قسمت باید به گونه ای باشد که کارکنان به راحتی بتوانند رفت و آمد کنند و سرویس دهی داشته باشند. مشتریان نیز فضای لازم برای حرکت در فضا را داشته باشند. بسته به نوع رستوران ممکن است میزهای شما با فاصله زیادی از هم چیده شده باشند و یا ممکن است بالعکس میزها کنار هم باشند و یا حتی افراد زیادی با هم سر یک میز بنشینند که به این نوع از میزها ، میز اجتماعی یا table social می گویند و در فضاهای مدرن و صمیمی بیشتر دیده می شوند.



5 -سیالیت در رفت و آمد 

محیط رستوران تحت تاثیر رفت و آمدهایی قرار می گیرد که مشتریان و کارکنان در قسمتهای مختلف دارند. بنابراین محیط باید به گونه ای طراحی شود که این رفت و آمدها روان و سیال باشند. برای مثال قسمت ورودی به گونه ای باشد که مشتریان در حال انتظار در هم فشرده نایستند و یا قسمت هایی که شاهراه ارتباطی رستوران برای کارکنان است به نحوی به هم ارتباط داشته باشند که کارکنان حین سرویس دهی با یکدیگر و یا بدتر از آن با میزها برخورد نکنند و به راحتی بین میزها حرکت داشته باشند. هرگونه هرج و مرج می تواند حس خوشایند افراد را از بین ببرد.



6 -راه حلی برای قسمت های لیست سیاه 

رستوران ها هم در خود قسمت هایی دارند که در لیست سیاه مشتریان قرار می گیرد. به این معنی که مشتری از نشستن در آن قسمت ها امتناع می کند. میزی که مستقیم مقابل دستگاه هواساز است، میزی کنار آشپزخانه و در ورودی و حتی بدتر از آن میزی در کنار سرویس بهداشتی! در بعضی موارد با ایجاد یک پارتیشن متحرک می توان میز را از آن بخش جدا کرد ولی در بسیاری از موارد امکان پذیر نیست. برای اینکه از بوجود آمدن این قسمت ها جلوگیری کنید قبل از مشتری این قسمت ها را شناسایی کنید و برای خالی نماندن این فضا ها کاربری آن را با تغییر در دکوراسیون عوض کنید. یک گلدان بزرگ یا مجسمه ای خاص را در آن قسم قرار دهید تا هم آن فضا بی استفاده نماند و هم مجبور به استفاده از میز برای پر کردن آن نباشید.



7 -نورپردازی 

نور از عناصر بسیار مهم و اصلی در دکوراسیون داخلی است و تاثیر مستقیم بر مشتریان دارد. برای خود مشخص کنید به دنبال چه نوع جوی در رستوران خود هستید. آیا می خواهید فضا کمی تاریک ورمانتیک باشید و یا به دنبال فضایی روشن و شاد هستید. در قدم بعدی نوع نورپردازی خود را انتخاب کنید تا با استایل کلی رستوران شما هماهنگ باشد. استفاده از شمع بر روی میزها و یا قسمت های مختلف رستوران را فرامش نکنید. شمع در دکوراسیون داخلی می توانید تاثیر محسوسی بر حس دریافت شده از فضا داشته باشد.



8 -مبلمان 

عنصر بعدی که باید در انتخاب آن دقت و حوصله کافی به خرج دهید مبلمان است. مبلمان علاوه بر ظاهر خوب باید کیفیت مناسبی داشته باشد چرا که افراد به دنبال سپری کردن اوقاتی خوش در رستوران هستند و مسلما نشیمن صندلی در ساختن اوقاتی خوش برای آن ها بسیار مهم است. ارتفاع میز و صندلی را به درستی انتخاب کنید و نشیمن صندلی را نیز با وسواس بیشتری امتحان کنید که نه خیلی نرم باشد و فرو برود نه خیلی سفت و محکم باشد. و البته رنگ و نوع پارچه مبل و یا صندلی را متناسب با طرح کلی و دکوراسیون داخلی انتخاب کنید.



9 -استفاده از گیاهان 

گیاهان عناصر بسیار دلپذیری در طراحی داخلی هر فضایی هستند که نباید از آنها غاقل شد. با انتخاب گیاهان متنوع قسمت های مختلف رستوران را بیارایید تا هم بخش های خالی را پر کنید و هم سرزندگی را به محیط خود دعوت کنید. گیاه در فضا روحیه افراد را بالا می برد و احساس سلامتی و نشاط بیشتری در آن ها ایجاد می کند.



0 -سرویس بهداشتی 

طراحی سرویس بهداشتی فقط به ورودی آن محدود نمی شود. بلکه می توان از همان کانسپت اولیه کلی که در دکوراسیون داخلی رستوران به کار رفته است، استفاده کرد و آن را در سرویس بهداشتی نیز به کار برد. البته مهم تر از هر چیزی در سرویس بهداشتی پاگیزگی آن است که در رتبه اول توجه قرار می گیرد. از خوشبوکننده های طبیعی مثل عود برای تغییر هوا سرویس استفاده کنید. گیاهان و شمع را نیز فراموش نکنید.



1 -اجتناب از شلوغی 

شلوغی در رستوران باعث اختلال در آسایش مشتریان می شود. اگر عنصری در فضا دارید که استفاده خاصی ندارد آن را حذف کنید. دکور خود را با وسایل غیر ضروری پر نکنید و تا جایی که می شود در مینیمال ترین حالت ممکن فضای خود را چیدمان کنید.

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402
پارتیشن اداری ایتالیایی

پارتیشن اداری ایتالیایی

دوشنبه 15 آبان ماه 1402