عایق کردن محیط در مقابل صدا

1140  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 28 مهر ماه 1400

عایق کردن محیط در مقابل صدا

برای همه ما پیش آمده که یک روز تعطیل که در خانه هستیم و می خواهیم صبح را استراحت کنیم سر و صدای ماشین های خریدار ضایعات ، حمل بار ، ساخت و ساز همسایه و دیگر صداهای اضافه مزاحم استراحت ما شود. راهکارهای مختلفی وجود دارد برای اینکه بتوان این سر و صدای مزاحم را تا حد امکان کمتر کرد. همه این راهکار ها به گونه ایست که با دکوراسیون داخلی شما همانگ باشد و تاثیر منفی در ظاهر معماری داخلی خانه نداشته باشد.

 

1 -عایق کردن در ورودی 

اگر وقتی روی کاناپه خود نشسته اید و استراحت می کنید یا در حال تماشای تلویزیون هستید ناگهان صدای مکالمه ای را از راهرو می شنوید بدین معناست که درب ورودی منزلتان به خوبی عایق نشده و هوای به راحتی از آن عبور می کند. صدا بوسیله هوا جابجا می شود بنابراین هر روزنه ای که هوا از آن عبور کند صدا را نیز منتقل می کند. اگر زیر در ورودی فاصله زیادی وجود دارد باید آن را بپوشانید. پوشاندن آستانه در علاوه بر جلوگیری از ورود صدا مانع ورود گرد و خاک و حشرات نیز می شود. از نوارهای درزگیر برای بستن آستانه در استفاده کنید تا راه هوا و صدا بسته شود. در نهایت اگر در ورودی شما ضخامت لازم را ندارد می توانید درب را عوض کنید و دری با ضخامت جایگزین آن کنید.



2-صداهای منعکس شده را کم کنید. 

صدا از سطوح سخت مانند دیوار، کف و سقف به راحتی منعکس می شود. برای اینکه این انعکاس صدا را کم کنیم باید این دیوارها و سطوح را تا جای ممکن با وسایل دکوری مختلف پر کنیم. در این صورت صداهای اضافی که از محیط داخل و اطراف به گوش می رسد کمتر خواهد بود.



3 -فرش ضخیم در کف 

یک فرش ضخیم کف اتاق پهن کنید. لازم نیست کل سطح را بپوشاند ولی هرچه بزرگتر باشد بهتر است. موکت کردن کل سطح نیز یکی دیگر از گزینه هایی است که می توانید به کار ببرید. امروزه فرش و موکت در طرح های مدرن و متنوعی تولید می شود.



4 -کتابخانه دیواری 

دیوارهای نازکی دارید که صدا به راحتی از آن عبور می کند؟ یک کتابخانه در دیوارتان ایجاد کنید. قفسه چوبی محکمی در دیوار بسازید و آن را با کتاب و اقلام دکوری پر کنید. هرچه حجم بیشتری در دیوارتان ایجاد کنید ، صدای کمتری از آن عبور خواهد کرد.



5 -پنل های آکوستیک 

استفاده از پنل های عایق صوتی در دیواره ها و سقف ها از اولیه ترین کارهایی است که اگر قبل از همه راهکارهای موجود تعبیه شود به راحتی تمام صداهای مزاحم را که ممکن است بوجود بیاید کاهش خواهد داد.



6 -پنجره دو جداره 

متداول ترین چیزی که همه ما برای کاهش صدا شنیده ایم و انجام داده ایم دو جداره کردن پنجره هاست. پنجره های دو جداره تا 50 درصد صداهای بیرون را کاهش می دهند و همچنین از ورود هوای سرد نیز جلوگیری می کنند.



7 -پرده روی در ورودی 

شاید در خانه های قدیمی بیشتر دیده باشید که پرده ای ضخیم مقابل در ورودی آویخته شده است. یکی از راهکارهای کاهش صدای بیرون آویختن پرده ای با پارچه نسبتا ضخیم در مقابل در ورودی است.

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402