راهکارهایی برای فرش در دکوراسیون داخلی

1468  تعداد بازدید  |  جمعه 5 آذر ماه 1400

راهکارهایی برای فرش در دکوراسیون داخلی

 

شاید امروزه در طراحی دکوراسیون داخلی منزل از فرش یا موکت استفاده کمتری می شود، اما نباید فراموش کرد که فرش نیز از عناصر مهم و کاربردی در دکوراسیون داخلی است. علاوه بر زیبایی مضاعفی که به چیدمان می دهد، می تواند موجب گرمایش فضا از طریق پوشاندن کف باشد. معمولا فرش ها بیشترین کاردبرد را در پذیرایی و نشیمن دارند.

 

1 - از بین بردن فرورفتگی روی فرش

حتما پیش آمده که مبلمان خود را جابجا کنید و یا مبل جدیدی خریداری کنید و بعد از بیرون بردن مبل قدیمی متوجه فرورفتگی که در اثر فشار پایه های مبلمان در فرش ها ایجاده شده، بشوید. برای از بین بردن این فرورفتگی، یک تکه یخ بردارید و روی نقاطی که فرو رفته است بگذارید و اجازه دهید آب شود. بعد از اینکه یخ آب شد با انگشتتان روی آن قسمت بکشید. توجه کنید که با برس روی فرش ها نکشید تا به بافت آن آسیب نزنید. در نهایت بعد از اینکه فرش خشک شد روی آن را جارو برقی بکشید

 

 

2 - فرش ها را هر از گاهی جمع کنید

اگر کفپوش خانه شما پارکت و از جنس چوب است فراموش نکنید هر از گاهی فرش ها را جمع کنید. نور مستقیم خورشید و اشعه UV ، آلودگی و گرد و غبار، رفت و آمد و... از عواملی هستند که به مرور زمان باعث تغییر رنگ کفپوش شما می شوند و قسمتی از پارکت که با فرش پوشانده شده تیره تر می ماند و این موضوع می تواند جلوه دکوراسیون داخلی شما را خراب کند. ( این نکته را بدانید که لیمینت این مشکل را ندارد). برای اینکه این تغییر رنگ کمتر شود مواقعی که در منزل نیستید و یا به سفر می روید فرش ها را جمع کنید، پرده ضخیم رویی را کنار بزنید تا نور به راحتی وارد خانه شود. بدین شکل تغییر رنگ درکفپوش شما کمتر می شود.

 

 

3 - فرش را بچرخانید

همه ما عادت داریم در منزل از مسیر مشخصی تردد کنیم. برای مثال اگر اتاق خواب را نقطه A و پذیرایی را نقطه B در نظر بگیریم، برای رسیدن از نقطه A به نقطه B از یک مسیر همیشگی عبور می کنیم. این بدین معنی است که قسمتهایی از فرش همیشه در این مسیر تردد هستند و بنابراین سریع تر از نقاط دیگر فرش پوسیده می شوند. برای به حداقل رساندن این مسئله فرش را هر از گاهی 180 درجه بپرخانید.

 

 

4 - تعویض فرش نقاط پر تردد

اگر منزل شما دوبلکس است و روی پله ها فرش پهن کرده اید بعد از مدتی متوجه می شوید فرش روی پله ها زودتر از فرش های قسمت های دیگر خانه فرسوده می شود چرا که پله جزو قسمتها پرتردد در خانه است. بنابراین ناچارید فرش این قسمت از منزل را زودتر عوض کنید. فراموش نکنید یک فرش فرسوده و بی رنگ و رو تاثیر منفی در دکوراسیون داخلی شما خواهد داشت. فرش مورد نیاز برای پله ها به عرض کمی نیاز دارد چرا که لازم نیست تمام پله را بپوشاند. از آنجایی که در مدت کوتاه تری نیاز به تعویض فرش در قسمت پله دارید بهتر است فرشی با قیمت اقتصادی انتخاب کنید.

 

 

5 از بین بردن بوی فرش با جوش شیرین

یکی از موارد بسیار مهم و تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی منزل که شاید توجه چندانی به آن نمی شود بوی محیط است. فرش ها بوی محیط را به راحتی به خود جذب می کنند. بوهایی مانند بوی حیوانات خانگی، بوی سیگار، بوی غذا و ... . مقداری جوش شیرین روی فرش ها بریزید و کمی زمان به آن بدهید. بعد از چند ساعت با جارو برقی روش فرش ها بکشید و به همین سادگی از بوی بد را از فرش بگیرید.


پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402